Reportáž 22.09.2023 Wind Rose, All For Metal, Seven Kingdoms - HELLMAGAZINE

Samuel Sámel • Radim Henry Valo (foto)

WIND ROSE, ALL FOR METAL, SEVEN KINGDOMS

Masters of Rock Café, Zlín, Česko

Dnes to bude príbeh trocha nevídaný. Príbeh o tom, ako zlý zvuk poškodil predkapelu, ako sa hosť predstavil vo veľkom štýle a ako miestami zatienil hlavnú hviezdu večera.

Masters of Rock Café je pre nás skoro domovská pôda, aj keď ju máme nejaké 3 hodiny autom. Stále je ale pôsobivé, koľko našincov tu priebežne človek stretne po koncertoch. Začiatok večera v ničom nenaznačoval tomu, že Café by malo byť plné. Okolo sály sa ponevieralo pár jedincov bažiacich po autograme, ja som dorazil skôr kvôli dohodnutému rozhovoru (áno, ten pôjde v krátkom slede!), ale celkovo stačili prsty rúk na zrátanie skorých príchodzích. Keď o siedmej otvorili sálu, stále sa komfortne dalo prísť a postaviť sa pod pódium, čo ja beriem ako obrovské pozitívum.

SEVEN KINGDOMS sa predstavili so zvukom, ktorý bol, decentne povedané, za trest. Vpredu nebolo počuť nič okrem bicích (nepomáhali ani kvalitné štople do uší), atmosféru vzadu si vďaka závratným 170 cm nemôžem plne užiť. 9 skladbový setlist kapely pozostával takmer výhradne z noviniek z albumu Zenith, jedinou výnimkou bol „In the Walls“ z predošlého albumu. Kto čakal staršie kúsky, ostal sklamaný, kto nie, ostal sklamaný pre zvuk. Kapela sa inak veľmi príjemne snažila, komunikácia s publikom a pódiový prejav mali na skvelej úrovni. Z ich strany jediná výtka môže ísť na bubeníka, ktorého nie len, že bolo počuť najviac, ešte bolo miestami počuť aj jeho „preklepy“ (a nebolo ich najmenej).

Našťastie problém tragického zvuku nepretrvával celý večer a ALL FOR METAL sa po pár minútach predstavil v úplne inom šate. Zvuk bol vynikajúci, kapela z minima miesta na pódiu vyťažila maximum a aj napriek tomu, že ich tam bolo ako hadov, nezavadzali si. Možno aj preto, že už počas prvej skladby gitaristke Jassy vypovedal službu bezdrôtový systém a zostala trocha priklincovaná na kábli. Okrem jednej skladby ponúkli kompletný debutový album a už od úvodného „All for Metal“ človek nevedel kam pozerať skôr – na gitaristky, ktoré si to očividne celé neuveriteľne užívali, na basáka, ktorý celú show robil opičky, spevákov, ktorí svojim výkonom a prácou s publikom proste šokovali alebo dve sporo odeté tanečnice, ktoré sa vlnili po pódiu. Tetzel – obor v roli speváka už len propagačne priebežne nosil a dvíhal členov kapely, a to vrátane svojho kolegu Antonia. Atmosféra, ktorú kapela vytvorila bola priam elektrizujúca a dav šalel, skákal, skandoval. Keby mali viac materiálu, mohli kľudne hrať dve hodiny a myslím, že nikomu z prítomných by to nevadilo.

Po absurdne krátkej, len 15 minútovej, prestavbe pódia sa dostalo na hlavnú hviezdu večera – taliansku vychádzajúcu hviezdu WIND ROSE. Kapela predstavila pôsobivý stage, ktorému dominovala led obrazovka pod vyvýšeným pódiom s bicími a klávesami. Celé pódium bolo prepracované a v priestoroch MOR Café vyzeralo obrovsky. Neviem, či to bolo únavou po fyzicky náročnej predkapele alebo mierne sterilným pódiovým prejavom, no dav mierne ochladol. Veľká časť komunikácie s publikom sa obmedzila na blikajúce JUMP na obrazovke, na čo ale očividne nie všetci mali dostatok energie. Tento stav sa síce miestami naprával, najmä pri populárnejších skladbách ako „Mine Mine Mine!“, „Gates of Ekrund“  alebo „Together We Rise“. A teda samozrejme pri záverečnom kúsku setu, notoricky známej „Diggy Diggy Hole“, ktorá skoro zbúrala halu. Dav skákal, spieval – správal sa tak, ako by sa od headlinera čakalo po celý set. Kapela si neodpustila ani jej tanečne remixnutú verziu okamžite po klasickej a dostali sme sa k záveru a prídavkom. Tie boli zároveň poslednými skladbami najnovšieho albumu Warfront – „ Tomorrow Has Come“ a „I Am The Mountain“.

Vynikajúci večer pošpinil len zvuk SEVEN KINGDOMS. Inak išlo o energiou nabitý line-up, skvelé show a obrovskú zábavu. ALL FOR METAL a WIND ROSE z davu vyžmýkali maximum a v teple, ktoré je pre MOR Café typické mohol človek žmýkať aj tričko. ALL FOR METAL ale pridali ešte niečo, čo WIND ROSE chýbalo – možno to bola radosť z hrania, možno to bolo nadšenie alebo živelnosť. Každopádne v tomto prípade bola hviezda večera jasná. Koncertová jeseň môže oficiálne započať a nemohla mať lepší začiatok!