Recenzia 30.10.2023 Doro - HELLMAGAZINE

Dominika Šimová • 8/10

DORO - Conqueress - Forever Strong and Proud

Keď sa povie DORO, myslím, že nie je nutné viac slov. Nemecká kráľovná hard ´n´ heavy, ktorá doslova pred pár hodinami oslávila 40 rokov na scéne obrým koncertom v nemeckom Dusseldorfe s kopou úžasných hostí a len pár hodín predtým uzrel svetlo sveta nový album, Conqueress - Forever Strong and Proud.

Album otvára silná Children of the Dawn, prvý singel, skladba, s ktorou si novinku spájam na prvé počutie. Po nej túto súčasnú atmosféru vystrieda Fire in the Sky, ktorá má absolútny nádych 80. rokov a Warlock éry. A tento moment sa počas počúvania opakuje, celý je o spojení toho moderného a pôvodného. Na albume nájdete aj veľmi špeciálneho hosťa a tým nie je nikto menej významný ako Rob Halford a to hneď dvakrát. Spolu s Doro si strihli dva duety cover skladieb, Living after Midnight (Judas Priest) a Total Eclipse of the Heart (Bonnie Tyler), ktorá celý album uzatvára v naozaj veľkom štýle. Lean Mean Rock Machine, All for You a I Will Prevail sú cítiť opäť takou súčasnejšou Doro. Druhý hosť, Sammy Amara, priniesol do skladby Bond Unending zaujímavý element, ale skladba ako taká je pre mňa opäť návratom do 80 tych. Time for Justice, Rise, Drive Me Wild či Love Breaks Chains sú ďalšími silnými a veľkými skladbami s pre mňa tým najtypickejším ´Doro-zvukom´. Fels in der Brandung, na druhej strane, odkrýva aj tú baladickú stránku tejto všestrannej a skúsenej umelkyne.

Celý album je akousi fúziou súčasného a moderného zvuku a zároveň aj pripomienkou na časy, z ktorých Doro tých 40 rokov dozadu vzišla. Album je proste to, čo od tejto hudobníčky očakávate, nijaké experimenty. Aj po toľkých rokov však Doro absolútne jasne dokazuje, že má stále dosť energie a stále vie, ako sa to robí.