Recenzia 25.10.2023 Within Temptation - HELLMAGAZINE

Dominika Šimová • 9/10

WITHIN TEMPTATION - Bleed Out

Čakanie sa skončilo, nový album držím konečne v rukách. 20. októbra totiž vyšla nová a poriadne dlhoočakávaná nahrávka holandských WITHIN TEMPTATION, Bleed Out.

Je to album, ktorý má názor a jasné postoje kapely k tomu, čo sa vo svete deje. To, že sú stabilným podporovateľom Ukrajiny sa prejavili naplno aj na tomto albume, kde mnohé skladby majú veľmi jasné (proti)vojnové nálady a kritiku konfliktu a samozrejme aj iných dôležitých spoločenských tém. Sharon den Adel kompletne upustila od operného spevu a jej súčasný vokál mi veľmi imponuje, do ich aktuálneho zvuku zapadne veľmi dobre.

Najväčšie a najvýznamnejšie rockové časopisy Bleed Out označujú za ich najlepšiu nahrávku za poslednú dekádu, s čím ja môžem len a len súhlasiť. Within Temptation rastú s každým albumom. Každý jeden má svoj rukopis a to aj posledná nahrávka pripomínajúca tak trochu ´best of´ album, keďže viac než polovica skladieb sú predchádzajúce single. Album je tak nabitý veľkými skladbami, z ktorých v podstate okolo každej mohol byť vystavaná samostatný album, a ktoré sa budú vynímať na koncertných pódiach. Skladby sa tempom či tvrdosťou pekne dopĺňajú, puncom kvality je skvelý zvuk a bohatosť všakovakých zaujímavých zvukov, ktoré pomaly a postupne odhaľujete počas počúvanie celej nahrávky. Neopomeniem, že Bleed Out je snáď najtvrdšia nahrávky kapely.

Jediné mínus, ktoré vidím, je fakt, že kto kapelu sleduje priebežne, tak s vydaním albumu dostal vlastne len štyri nové skladby, keďže všetky ostatné už vyšli ako single, niektoré ešte v dobách pandémie.

V každom prípade, na záver dodám, že ak sa rozhodnete Bleed Out venovať svoj čas, dostanete skvelé a chytľavé, ale aj hravé melódie a gitarove riffy a texty, ktoré vedú k zamysleniu sa. Within Temptation dospievajú a ja sa už teraz teším na ďalšiu hudbu a projekty, ktorých, ako ich poznám, bude veľa.