Recenzia 02.06.2023 Ravenarium - HELLMAGAZINE

Michal Roháč • 10/10

RAVENARIUM - Hypertowers

Dlho očakávaný album bratislavskej black/death metalovej kapely začiatkom roka uzrel svetlo sveta. Kapela mala dostatok času na jeho prepracovanie, veď počas korony keď sa prerušili koncertné vystúpenia, tak veľa kapiel či už doma, alebo vo svete využilo tento čas na nahrávanie a zdokonaľovanie svojich diel. Možno predsa len budeme časom na tú dobu spomínať pozitívne, pretože počas nej vyšli skutočne vynikajúce albumy. A práve medzi to najlepšie čo pandémia priniesla je aj album ktorý práve recenzujem. Album Hypertowers začína temným úvodom a potom už sa nás bude valiť brutalita v podobe technicky prepracovaných riffov, rôznych hudobných zvratov, prechodov a zverského vokálu. Aj keď black a death metal nepatrí medzi moje žánre ktoré by som každý deň počúval, ale pokiaľ je tam určitá melodika tak si vypočujem rád aj kapely z tohto žánru. Atmosféra v ktorej sa miešajú rôzne hudobné prechody je impozantná a album tak neupadne či už do melodickej, alebo tvrdej jednotvárnosti. Mimoriadne zaujímavé sú poniektoré úvody skladieb, ktoré ako intermezzo oživujú album a zároveň tak uvedú poslucháča do deja ďalšej skladby. Nemám čo dodať a nemám ani čo vytknúť a na záver ako čerešnička na torte ľudová pieseň Na Kráľovej holi samozrejme v metalovom podaní dokonale uzatvára album. Niekedy počas jeho počúvania som hľadal nejaké spojenie, či podobnosť s kapelami podobného razenia, ale nenašiel som, či skôr nepriradil som ich ku žiadnej kapele. To je v dnešnej dobe veľká vzácnosť, pretože kapela sa tak stáva vo svojom žánri nezameniteľnou čo je vzácnosť a veľká devíza pre kapelu. Verím, že toto ocenia aj fanúšikovia, pretože Ravenarium priniesli na metalovú scénu vskutku originálny album.