reportaz_2015-02-09_Sabaton - HELLMAGAZINE

Hľadaj
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

REPORTÁŽE

SABATON, DELAIN, BATTLE BEAST
09.02.2015 - Rafinery Gallery, Bratislava, Slovensko



V novej bratislavskej metalovej sieni vo Vlčom hrdle sa v pondelok večer stretlo Slovensko. Východ, západ, stred, sever ... všetci aj napriek počasiu prichádzali k hale a v hustom snežení sa tlačili pred bránami do haly. Podľa plánu sa hala otvorila tesne po pol siedmej a davy sa pomaly valili dovnútra. Hala hneď od začiatku uvítala divákov priateľsky, príjemné prostredie potešilo, skvelý zvuk nadchol a na pódiu to pomaly tmavlo.

Úvod večera patril ženskému vokálu v podaní kapely Battle Beast. Priestoru na pomerne veľkom pódiu síce veľa nemali, ale dav strhnúť dokázali. V druhej polovici setu už dav poskakoval a užíval si skladby ako „Madness“, „Black Ninja“ alebo „Out of Control“. Perličkou vystúpenia bol príchod bubeníka Sabaton Hannesa van Dahla, ktorý sa ako druhý bubeník pridal do radov Battle Beast v skladbe „Black Ninja“. Predsa len ... kto kedy videl kapelu s dvoma bubeníkmi na koncerte?!

Zahanbiť sa nenechali ani nasledujúci predskokani vedení pôvabnou Charlotte Wessels – Delain. Na poste gitary sa namiesto Tima Somersa objavila neustále vysmiata Merel Bechtold a musím uznať, že pri pohľade na ňu mi vôbec neprekážala zmena v tradičnej zostave. To sme sa ale pomaly dostávali k prvej veľkej pecke v setliste „Get the Devil Out of Me“. Po hudobnej stránke to trocha pribrzdilo, naopak dav sa o poznanie rozbehol a už to vyzeralo ako na ozajstnom koncerte. Od začiatku až do konca. Ten koniec sa niesol tradične v podobe skladby „We are the Others“.

Pódium sa začalo vyprázdňovať a bolo vidno, že headliner Sabaton to s military tematikou myslí viac než smrteľne vážne. Aj staff kapely sa motal po pódiu v plnej výbave, ovešaný vestami, prilbami a podobne. Pódium sa zmenilo na muničný sklad, ktorému dominoval Hannesov tank s bicími presvetľujúci priebežne dav. Na pódiu sa dokonca objavili aj zábrany z ostnatého drôtu! Staff zasalutoval publiku, v hale sa zotmelo a zaznel ... „Final Countdown“ od Europe. Ako inak?! Potom už tradične s pokrikom „Allright Bratislava! We are Sabaton, we play heavy metal and this is Ghost Division!“ A tanková brigáda sa rozbehla a Rafinery Gallery prevalcovala. Po tretej skladbe „Carolus Rex“ dav konečne dostal slovo a tak prinútil (nie, že by to bolo nasilu) Joakima na osvieženie hlasu jedným pivom. Nový album reprezentovala hneď ďalšia skladba „Soldier of 3 Armies“ a dav dostal opäť slovo. Tento krát pri výbere jazyka, v ktorom chcú počuť skladbu „Gott Mit Uns“. Zvíťazila švédština. Zo starších vecí potom prišlo na rad „The Art of War“ a prastará „7734“. Joakimovi sa dostalo aj jeho milovaného Krtka, ktorého plyšovú postavičku posadil na tank a nešťastne konštatoval, že ho Krtek nebude mať rád, lebo mu nedá pivo. Skladba „Resist and Bite“ vyzerala trocha inak ako by sa čakalo. Joakim sa zhostil gitary, chvíľu s ňou šaškoval, potom dokonca odohral song a keď chcel pokračovať, publikum pred utrpením z jeho „umenia“ ochránil technik, ktorý mu struny na gitare proste prestrihal. To sa dav začal dožadovať skladby „Swedish Pagans“. Aj napriek tomu, že Pär Joakimovi roztrhal setlist, lebo tvrdil, že Swedish Pagans tam nie je, zaznelo niečo iné – „40:1“. Následne opäť prišla možnosť výberu – „A Lifetime of War“ vyhral nad „Carolean´s Prayer“ a odznel opäť po švédsky. Nasledovala česko-slovenská „Far From the Fame“ a „White Death“, ktorý v „demokratickom“ hlasovaní (ako ho nazval Joakim) vyhral nad „Uprising“. Kapela sa tvárila, že dohrala, ale všetci vedeli, že pár povinností si ešte nesplnili a tak nikoho neprekvapilo, keď zazneli repráky opäť naplno a zaručali z nich letecké sirény. Na stranách pódia sa zdvihli dve orlice s očami žiariacimi na červeno a intro ohlásilo skladbu „Night Witches“. Musím uznať, že pri tých orliciach kapánek mrazilo. Atmosféra vyšibaná na maximum ešte zhustla s odštartovaním požadovaného „Swedish Pagans“ a základy haly sa otriasali s tým, ako sa celý dav rozskákal pri „Primo Victoria“. Joakim celý čas viedol našlapaný stroj bez jediného omylu – energicky a s úsmevom na tvári. Dav jasal a sklamane uvítal poslednú skladbu večera – „Metal Crüe“.

Rafinery Gallery sa preukázala ako vynikajúci priestor, ktorý ukázal, že Bratislava má viac ako len MMC. Zvuk vynikajúci, priestor dosť od ruky na to, aby sa nemal kto sťažovať na hluk a dosť veľký na to, aby pojal viac ako pár stovák. Kapely sa ukázali na vrchole svojich síl a dav tvoril atmosféru, ktorá bola úžasná. Takto nejak by mal vyzerať dobrý začiatok pracovného týždňa!

A dokonca aj počasie sa umúdrilo, kým Sabaton dotiahol svoje ťaženie do víťazného konca :)

Pridal: Samuel Sámel
Foto: Martin Mayer

 
© 2017 HELLMAGAZINE
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky