Photo: Sebastian Ludvigsen
ENGLISH BELOW
Bjørn Alexander Brem, poznáte to meno? Keď poviem goth hudba? Teraz už viete? Minister gotického žánru? Tak teda, dnes vám prinášame zaujímavý rozhovor s jedinečným GOTHMINISTROM, v ktorom Bjørn vysvetľuje koncept za jeho najnovším albumom, komentuje skúsenosť z Eurovízie, plány do budúcnosti a ďalšie zaujímavé veci týkajúce sa jeho každodenného života.
Čakala som mejkap! Haha! Kde je? haha
V šuplíku.
Jasné. Práve si venčil psa, takže by bolo zvláštne ísť von v plnom mejkape. Ale poďme na moju prvá skutočná otázku. Ako sa máš? Naozaj ma to zaujíma. Prežívame náročné roky.
Je mi dobre. Snažím sa zotaviť z Eurovízie. A keď som skončil, mal som veľa práce so svojou bežnou prácou. Píšem aj nové pesničky, takže to bolo naozaj hektické. Ale som v poriadku, nový album je tu. Aj turné, ale museli sme ho presunúť na budúci rok, pretože všetky miesta sú teraz preplnené. Veľa sa toho teraz deje a bolo nemožné zorganizovať turné na tento rok.
Viem! Ale je to dobré, nie?
Neviem. Celý hudobný priemysel sa zmenil. Niečo je horšie, niečo lepšie.
Veľká noc je za nami. Ako si ju oslavoval?
Pozreli sme si veľa hororových filmov a kriminálnych seriálov v televízii alebo sme ich streamovali. Je toho kopec, čo sa dá pozerať, ako v hudobnej scéne, je to proste plné. Je toho takmer priveľa by som povedal.
Ktoré hororové filmy sú tvoje obľúbené?
To musia byť tie staré. Napríklad Evil Dead alebo The Prince of Darkness, pamätám si, že môj najlepší kamarát mi doniesol ešte čierno-bielu VHS-ku v zlej kvalite, to ich robilo ešte desivejšie, než v skutočnosti sú. Počúval aj metal, takže ma dostal k metalu.
Prejdime ale konečne k hudbe, tým metalom sme to pekne premostili. Si na scéne už dosť dlho. Od 90. rokov. Je to tak?
Áno, tento rok to bude 25 rokov projektu Gothminister. Pýtali sa ma, či mám nejaké plány. Ale musím použiť nejaký odpor a osláviť nie okrúhle výročie, ako všetci ostatní, ale osláviť 26. alebo 27. výročie. haha
Dáva to zmysel, haha. Takže ako to chceš urobiť?
Tento rok som mal plán dať dokopy moje staré kapely. Chcel som odohrať 3 alebo 4 koncerty za sebou. Ale je veľa festivalov, veľa plánov, ale nie dostatok času. Vieš čo, nie je to dôležité. Dôležité je tráviť každý deň, vyťažiť z neho maximum a urobiť všetkých ľudí spokojnými a všetko ostatné.
Pekne povedané, ale poďme ďalej. Ako sa zmenila gotická scéna v priebehu tých rokov?
Keď som začínal, v Osle ma veľmi nebrali. Nepáčil sa im tam ani názov Gothminister a môj zmysel pre humor – bol som ako kráľ gotickej scény a oni to brali vážne. Miestne gotické kluby boli veľmi vážne, žiadna sebairónia. Boli väčšinou zameraní na minulosť, hrali veci ako Bauhaus alebo The Sisters of Mercy a odmietali hrať čokoľvek iné. Keď som prišiel s Gothministrom, ktorý bol viac inšpirovaný black metalom s make-upom, elektronickou hudbou a metalovými gitarami. „To nie je vôbec gotické,“ povedali. Opäť, ako ja hovorím, neexistuje nič ako gotická hudba, pretože gotika neoznačuje hudbu, ale iné veci, ako literatúru alebo architektúru, a preto sme to nazvali goth rock a post-punk. Myslím si, že vtedy to bolo iné. Teraz prichádzajú do klubov a pýtajú sa ma, ako je to hrať na týchto veľkých festivaloch. Ale na začiatku to bolo ťažké, pretože išli proti mne a nerozumeli môjmu zmyslu pre humor. Tvrdo sme pracovali, dva roky sme jazdili po Nemecku starým autom s CD-čkami, doručovali sme ich starým DJ-om a aj sme ochoreli, pretože sme nespali, jazdili sme celú noc a celý deň. Dva roky na začiatku 2000 sme robili fyzický networking. Do niektorých starých klubov v Nemecku sme CD vložili pod dvere a nevedeli sme, či sú kluby otvorené, alebo zatvorené navždy. Gotická scéna sa skladá z ľudí, ktorí chcú byť videní a vidieť. Moja filozofia vtedy bola, že musíte byť hraní v kluboch DJ-mi. Teraz, po dvoch desaťročiach, už to nie je Bauhaus a The Sister of Mercy. Teraz je to modernejšie a na scéne je toľko skvelých kapiel. Rozvinulo sa to tak, že už nikto nepovie, že to nemá nič spoločné s gotickou scénou, ak máte tvrdé gitary alebo čokoľvek iné. Zmenilo sa to a myslím si, že v mojej vízii to bol nápad skombinovať tvrdé rytmy, gitary a byť schopný tancovať na tanečnom parkete na tvrdú hudbu. Do toho som sa zamiloval.
Presne, pamätám si, môj vtedajší priateľ mi púšťal niektoré z tvojich piesní a moja reakcia bola, že čo za techno to hrá. Znelo to ale zaujímavo, takže som začala skúmať a rýchlo som pochopila, že to s ním nemá nič spoločné, ale áno, to bola moja skúsenosť. Nehovoriac o tom, že som si myslela, že si z Nemecka. Videla som veľa článkov v nemčine a vystupoval si na najväčších nemeckých gotických festivaloch, ako napríklad M’era Luna.
Veľa ľudí si to myslí.
Stále?
Bol som inšpirovaný nemeckou scénou, ale Nemci si myslia, že to neznie dostatočne nemecky. Myslím si, že to je zmes amerického a nemeckého zvuku. Jednoznačne to neznie nórsky. Inak by som vyhral Eurovíziu v Nórsku, keby bol môj zvuk dostatočne nórsky, pretože vyhrala kapely s tradičným folkovým zvukom, ktorý znie veľmi nórsky. V Nórsku je to vždy tak. Skutočne sa zameriavajú na národnú romantiku. Stále si mnohí ľudia myslia, že sme nemecká kapela. Je to náš prvý trh, je to pre nás najväčší trh a tiež veľká inšpirácia.
Nová generácia by to už mohla vidieť z iného uhla pohľadu. Keď som sa pripravovala na tento rozhovor, prechádzala som si aj staršími vecami a narazila som na jeden zaujímavý komentár pod jednou z mojich obľúbených piesní od Gothminister, Liar. Prečítam to a som zvedavá, čo povieš – Znie to ako kombinácia Rammsteinu a Deathstars, ale epickejšie a v angličtine.
Myslím si, že to je veľký kompliment. Znieť ako Rammstein by malo byť komplimentom. Viem, že niektorí umelci sa to nepáči, ale ja nie som taký. Je skvelé, ak je ťa spájajú s niektorými z najväčších svetových kapiel. Boli pre mňa inšpiráciou rovnako ako Marilyn Manson alebo Nine Inch Nails. S vekom začnete spoznávať ľudí, ktorí hrajú napríklad s Nickom Cavem, a potom stretávate hviezdy, je to fantastické. Počúvali ste to ako deti a neskôr sa s nimi stretnete, je to veľmi zábavné. Pred kapelou Gothminister som hral v death a thrash metalových kapelách, to sú moje korene, ale moja myšlienka je kombinácia beatov, gitár a tiež temných melódií. Len aby som dosiahol tú správnu atmosféru, je ťažké to vysvetliť. Hudba sa mi len objavuje, príde do mojej hlavy. Uprostred februára som vytvoril 20 piesní. Som dosť produktívny. Mám plný pracovný úväzok, rodinu a psa. Budem pokračovať v tvorbe hudby, ale je zvláštne, ako sa to deje, niekedy napíšem pieseň a čudujem sa, ako sa to stalo. Ako som to dokázal?
Už sme spomenuli tvoju účasť na Eurovízii 2024. Môžeš mi povedať niekoľko detailov či zaujímavostí k tejto udalosti? Kto prišiel s touto myšlienkou a bolo to pre Gothminister výhodné?
Neviem, či to bolo výhodné, ale boli sme tam prvýkrát v roku 2013. Myslel som si, že je to šialené, ale dostali sme sa medzi niekoľko desiatok tisíc piesní. V tom čase, v roku 2013, som sa stretol s producentom popovej hudby a povedal, že vždy chcel niečo robiť s Gothministrom, pretože mal radšej rock a metal a miloval temné veci, takže som mu zavolal o 10 rokov neskôr, chcel som zistiť, či je stále zainteresovaný, a spravil som pieseň, ktorú zmixoval a navrhol toto, takže to bolo pokračovanie z roku 2013. Bolo to prekvapenie a získal som toľko hlasov, že som bol v top 4 vo finále, pretože mám temný hlas, je to temná hudba a používam make up. Ostatní boli popoví hudobníci a mali krásne dievčenské hlasy. Väčšina ľudí, ktorí počúvajú takúto hudbu, nenávidia gotickú hudbu. Moderátorom sa to tiež nepáčilo, keď som prišiel, si myslím. Keď som prišiel na tlačovú konferenciu, povedali takmer všetkým umelcom, že majú fantastickú pieseň, že v nich veria, a keď som prišiel ja, povedali, že som sa zúčastnil v roku 2013 a nešlo to tak dobre, tak prečo sme sa rozhodol vrátiť a prečo by to tentokrát malo ísť lepšie. Myslia si, že si iný, nechcú ťa tam. Mal som pocit, že len chceli, aby som odišiel, okrem fanúšikov, to je ten pocit, ktorý máš. Nepatríte sem, odíďte. Keď ale vyhráte niektoré kola, začnú vás brať a byť priateľskejší. Je to zlé, že existujú takéto predsudky. Ale umelci, ktorí vystupovali boli milí.
Celkovo to hodnotíš ako dobrú skúsenosť?
Bola to dobrá skúsenosť, dokonca jedna z umelkýň zorganizovala hlasovaciu párty. Milovala moju pieseň a povzbudzovala ľudí, aby radšej hlasovali pre mňa, nie pre ňu. Je to tak dojemné. To je to, čo túto skúsenosťou spravilo tak skvelou. Bol som šokovaný. Myslím si, že sa veľa naučili, byť inkluzívni a spolupracovať. Je dojemné vidieť ľudí vo veku 20 rokov správať sa takto.
Nový album je von! Čo môžu tvoji fanúšikovia a ľudia, ktorí ho ešte nepočuli, očakávať?
Je to pokračovanie predchádzajúceho albumu, Pandemonium. V hudobných videách je príbeh jasne vyrozprávaný, ale rovnako aj v textoch. Je to koherentný príbeh. Hudobné video s názvom Pandemonium vysvetľuje podstatu príbehu.
V Pandemonium II The Battle of the Underworlds, sa vraciame v čase, aby sme videli, odkiaľ to všetko pochádza. Všetky tieto videá sú rôznymi érami v čase. Keď ich správne spojíme dohromady, uvidíme celý príbeh. Sú vydávané v úplne odlišnom poradí. We Come Alive bude prvým hudobným videom v správnom poradí. Je tam ešte jedno hudobné video, ale bohužiaľ sme nemali čas ho vydať pred albumom, pretože toho bolo príliš veľa, takže plán je vydať finálne hudobné video na jeseň, kde sa odohráva posledná časť príbehu.
To je naozaj zaujímavé, pre fanúšikov to musí byť úžasné. Nie je to len jednoduchý vizualizér alebo jednoduché video, ale niečo čo sa dá „skúmať“ do istej miery.
Dúfame, že budeme môcť vydať na DVD so všetkými videami v správnom poradí. Nahrávacia spoločnosť o tom uvažuje, ale aspoň to plánujeme premietať vo vybraných kinách v Nórsku, aby sme predstavili celý príbeh, všetky videá a niektoré nové natočené časti medzi nimi. Je to úplný príbeh.
Je zrejmé, že do vizuálnej stránky svojej hudby investuješ veľa času, peňazí a úsilia. Veríš, že je to v dnešnej dobe stále potrebné? Všetko je virtuálne, digitálne, ľudia len streamujú veci, už nie je toľko ľudí, ktorí by kupovali fyzické kópie…
Viem. V Nórsku prestali kupovať v roku 2008. Ale čo ma prekvapuje, je, že to robím pre seba. Nemôžeš sa starať o iných ľudí. Je skvelé, že sa to niektorým páči, ale musíš to robiť pre seba. Inak sa zblázniš. Musíš robiť čokoľvek, čo sa ti páči a čo si vážiš. Bol som celkom prekvapený, že na minuloročnom európskom turné sme vlastne predali viac CD ako tričiek. To bolo dosť šokujúce. Hovoria, že veci sa vracajú, je to cyklus. Mnohým ľuďom chýbajú tieto fyzické veci. Ja sám nikdy neprehrávam CD a vinyly. Premýšľam ale o tom, že si znova kúpim gramofón, pretože milujem ten zvuk. Ale nemám nič na prehrávanie CD. Neviem ani, kde to dostať. Možno v starom aute. Myslím si, že sa to vracia. Nemci napríklad hovoria, že neveria Spotify, pretože jedného dňa Spotify zbankrotuje, alebo spadne internet, čokoľvek, a chcú vlastniť niečo, čo môžu držať v rukách. Podobnú skúsenosť mám z Belgicka. Mal som tam nejakú prácu a vzal som si taxík na letisko a taxikár bol nahnevaný, pretože som mal svoju VISA kartu, chcel hotovosť. Pri bankomate som stretol 10 nervóznych ľudí, pretože aj oni mali nahnevaných taxikárov, ktorí odmietali karty. Je to u vás podobné?
Je veľmi ťažké zovšeobecňovať, ale povedala by som, že niektorí ľudia si stále kupujú fyzické kópie, ale najmä na podporu svojich obľúbených kapiel. Väčšina ľudí streamuje.
Problém so Spotify je, že v počiatočnom štádiu získali veľké vydavateľstvá bezplatné akcie. Sú to veľmi lacné akcie, takže sú na strane majiteľa a samozrejme zarábajú veľa peňazí, zatiaľ čo umelci a nezávislé vydavateľstvá nezarábajú takmer nič. Takže to je nespravodlivý model. Mnoho veľkých umelcov odmietlo byť na Spotify, keď bol spustený, ale nemohli proti tomu bojovať, pretože to je veľká moc. Ak ich nemôžeš poraziť, pridaj sa k nim. To je veľký problém aj vo filmovom priemysle, kde pracujem.
Dosiahol si toho už veľa, ale je niečo, o čom snívaš?
Mám plány, nie som si istý, či sa nám to podarí, je to streamovaná televízna séria s Gothminister na jednej z najväčších streamovacích platforiem. To by bolo skvelé, pretože ten príbeh si to zaslúži, vieš, ako Pán prsteňov, sedí to tam. Má to potenciál, ale je to veľmi ťažké. Bolo by to skvelé, ale musel by som prestať so svojou dennou prácou. Musel by to byť naozaj dobrý scenár, potrebuješ naozaj dobrého scenáristu, aby to urobil. Mal som o tom už niekoľko stretnutí, ale uvidíme. Toto je jeden z veľkých snov. Ale inak len snívam o tom, aby som bol zdravý a mohol vydávať veľa hudby skôr, ako zomriem. Čo najviac.
No, podľa toho, aký si produktívny a aktívny, v tomto problém nevidím.
Dúfajme.
Ďakujem za tvoj čas a tento rozhovor. Mala by som síce otázok ešte viac, ale to by sme potrebovali ešte aspoň 2 hodiny haha.
Ja ďakujem, že som dostal priestor a dávaj si na seba pozor.
Bjørn Alexander Brem, do you know the name? Goth music? Now you know? The minister of the Gothic genre? Here we go, today we’re bringing you an interesting interview with the one and only GOTHMINISTER explaining the concept behind the latest record, commenting on the Eurovision experience, plans for the future and just basic things related to his everyday life.
Hey, well, I expected makeup! Haha! Where is it?
In the drawer.
See. You have just walked your dog so it would be weird to wear all the visual side of you while doing it. However, my first proper question. How have you been? I am really interested in knowing. We have been living difficult years.
It’s good. I am trying to recover from Eurovision. And when I finished, I had a lot of work with my normal day job. I am also writing new songs so it was really hectic. But I am fine, the new album is here. Tour also, but we had to move to next year because all venues are full now. So much is happening and it was impossible to set up a tour for this year.
Absolutely! But it’s good, isn’t it?
I don’t know. The whole music industry has changed. Something´s worse, something better.
Easter is over. How did you celebrate it?
We watch a lot of horror movies and crime series on TV or just stream it. It’s tons of stuff you can watch like in the music scene, it’s just like filling up. It’s almost too much.
Which horror movies are your favourite ones?
That must be the old ones. Evil Dead and The Prince of Darkness for example, I remember my best friend brought the poor quality B&W VHS back in the past and it made it even scarier than they actually are. He was also listening to metal so he got me into metal.
Let me ask you something about music finally. You have been active on the scene for quite a while. Since the 90s. Am I right?
Yeah, 25 years this year for the Gothminister project. I was asked if I have any plans. But I have to use some resistance and celebrate not an even year like everyone else and celebrate 26th or 27th.
Make sense, haha. So how to do it?
I had a plan this year to bring my old bands together. I´d play 3 or 4 shows in a row. But there are a lot of festivals. A lot of plans but not really much time. But you know what, it’s not important. What is important is to spend every day, make the best out of it and make all the people comfortable and all that.
Nicely said. Let´s move on. How has the Gothic scene changed?
When I started, I was not very welcomed in the Oslo scene. They didn’t like the name Gothminister and that sense of humour – I was like the king of the Gothic scene and they took it seriously. The local Goth clubs were very serious, no self irony. They were mostly looking backwards, played stuff like Bauhaus or The Sisters of Mercy and refused to play anything else. When I came up the Gothminister with more like black metal inspired makeup and I had some electronics and metal guitars. ´It’s not Gothic at all.´, they said. Then again, there is no word such as gothic music because gothic does not describe music but other things like literature or architecture so this is why we called it goth rock and post-punk. I think back then it was different. Now, they are coming into the clubs and asking how it is to play these big festivals. But in the beginning it was tough because they were working against me and didn’t understand my sense of humour. We worked really hard, 2 years in an old car driving through Germany with CDs, delivering to old DJs, and got really sick because we didn’t sleep, drove all night and all day. We did physical networking for 2 years in the early 2000s. Some old clubs in Germany, we put the CD through the door and we didn´t know if the clubs were open or closed for good. The gothic scene consists more of people who want to see and be seen. My philosophy back then was that you need to be played by the DJs in the club. Now, 2 decades later, it’s not Bauhaus and The Sister of Mercy anymore. Now it’s more modern and there are so many great bands in the scene. And it has developed so now nobody says it has nothing to do with the gothic scene if you have heavy guitars or whatever. It has changed and I think in my vision it was the idea of combining heavy beats and guitars and being able to dance on the dancefloor to heavy music. That’s what I fell in love with.
Exactly, I remember, my boyfriend that time played some of your songs to me and my reaction was what kind of techno he was playing. Apparently, it sounded interesting to me so I started exploring and soon understood it had nothing to do with it but yeah, that was my experience. Not even mentioning the fact I thought you were from Germany. I saw a lot of articles in German and you were performing at the biggest goth German festivals like M’era Luna for instance.
A lot of people think that.
Still?
I was inspired by the German scene but the Germans think it does not sound German enough. I think it’s a mixture between an American and German sound. Definitely it does not sound Norwegian. Otherwise, I would have won Eurovision in Norway if my sound would be Norwegian enough because it was a folk band sounding very Norwegian that won. It is always like that in Norway. They are really focused on the national romantic stuff. Many people still think it’s a German band. It’s our first market, it is the biggest market for us and was a big inspiration as well.
The new generation might see it from a different perspective. When I was getting ready for this interview I was going through older stuff as well and I came across one interesting comment underneath one of my favourite Gothminister songs, Liar. I am going to read it and am interested in your opinion: Sounds like a cross between Rammstein and Deathstars but more epic and in English.
It’s a big compliment I think. Sounding like Rammstein should be a compliment. I know some artists don’t like it but I am not like that. It’s great if that’s the connection with some of the world’s biggest bands. They have been an inspiration like Marilyn Manson or Nice Inch Nail. You get older you start getting to know people who play with Nick Cave for example and then you meet the stars, it’s fantastic. You listened to some music as a kid and then you meet them, it’s very funny. Before Gothminister I played in death and thrash metal bands, these are my roots but my idea is beats and guitars and also the dark melodies. Just to get the right feeling, it’s difficult to explain. Music just comes to my head. In the middle of February I made 20 songs. So I am quite productive. I have a full-time job and family and dog. I am gonna continue making music but it’s strange how it happens, sometimes I write a song and wonder how it happened. How did I do this?
You have already mentioned your participation in the Eurovision song contest 2024. So tell me a few details about it. Who came up with this idea and was it beneficial for Gothminister?
I don’t know if it was beneficial but we were in 2013 for the first time. I thought it was crazy but we got in among several tens of thousands of songs. That time, in 2013, I met a pop music producer and he said he had always wanted to do something with Gothminister because he liked more rock and metal and he loved the dark stuff so I called him 10 years later, I wanted to check it out if he’s still interested and I made a song that he mixed and he suggested this so it was a follow-up the 2013. It was a surprise and I got so many votes and it was in the top 4 in the final because I have a dark voice, it’s dark music and corpse paint and all the others were pop musicians and fair girl voices. Most of the people who listen to it hate gothic music and also the hosts hated it when I came, I think. When I came to the press conference they said to almost all the artists that they have a fantastic song that they believe in them and when I came they said that I participated in 2013 and it did not go so well so why we decided to come back and why it should go better this time. They think you´re different, they don’t want you there. I felt they just wanted me to leave, except for the fans, this is the feeling you get. You don’t belong here, get out. When you win some rounds, they start to include you and get more friendly. It’s quite bad that there are prejudices. But not the artists, they are really nice.
Overall, a good experience?
It was a good experience and one of the female artists organized a voting party. She loved my song and encouraged people to rather vote for me, not her. It’s so heart-warming. This is what made this experience so great. I was shocked. I think they have learnt a lot to be inclusive and cooperate. It’s impressive to see people at the age of 20 behave like that.
New album is out! What to expect?
It’s the follow-up of previous album, Pandemonium. In the music videos, the tale is told clearly but also in the lyrics. It’s a coherent story. Pandemonium music video explains the essence of the story.
In Pandemonium II, The Battle of the Underworlds, we go back in time to see where it came from. All these videos are different eras of time. When we put it together in the right order, then you will see the whole story. They are released in completely different order. We Come Alive is gonna be the first music video in the order. One more music video is there but unfortunately we didn’t have time to put it out before the album because it’s been too much so the plan is to release the final music video this autumn where the last part of the story happens.
So interesting, for the fans, it must be amazing. Not just a simple visualiser or simple video but also something to ´investigate´ sort of.
Hopefully we can release a DVD with all the videos in the right order. The record company is thinking about it but at least we are going to set it up in some selected cinemas in Norway to show the whole story, all the videos and some new recorded parts in between. It’s a full story.
You obviously invest a lot of time, money, effort into the visual side of your music. Do you believe it’s still needed these days? Everything´s virtual, digital, people just stream stuff, there are not so many people who would continue buying physical copies any longer…
I know. In Norway, they stopped buying it in 2008. But what surprises me is that I make it for myself. You can’t care about other people. It’s great that some others like it but you have to do it for yourself. Otherwise you will turn crazy. You have to make whatever you like and appreciate. I was quite surprised that on the last European tour last year, we actually sold more CDs than T-shirts. That was kind of shocking. They say things are coming back, it’s a cycle. Lots of people miss these physical items. I myself never play CDs and vinyls. I am thinking about buying myself a vinyl player again because I love the sound. But I have nothing to play a CD on. I don’t know where to get it. Maybe in an old car. I think it’s coming back. Germans for example say that they don´t believe in Spotify because one day Spotify is bankrupt or the Internet goes away, whatever, and they want to own something they can hold in their hands. I have a similar experience from Belgium. I had some work to be done and I took a taxi to the airport and the taxi driver was furious because I had my VISA card, he wanted cash. At the cash machine I met 10 nervous people because they also had angry taxi drivers refusing the cards. Is it like in your country?
Very difficult to generalize but I would say that some people still buy physical copies but mostly to support their favourite bands. Most of the people stream.
The problem with Spotify is that at the early stage, the major labels got free stocks. They are very cheap stocks so they are on the owner’s side and of course earn a lot of money and artists and independent labels don’t earn money almost at all. So it’s an unfair model. Many of the big artists refused to be on Spotify when it was launched but they couldn’t fight it either because it’s a big power. If you can’t beat them, join them. It’s a big problem also in the film industry where I work.
You have achieved a lot, however, is there still anything you dream of?
I have plans, not sure if we´re gonna make it, it’s a streaming TV series with Gothminister on one of the biggest streaming platforms. That would be great because the story deserves it, you know, like Lord of the Rings, it fits well. There is a potential but it’s very difficult. It would be great but I would have to quit my day job. It has to be a really good script, you have to have a really good screenwriter to make it. I have had some meetings about that but we´ll see. This is one of the big dreams. And I just dream of being healthy and being able to release a lot of music before I die. As much as possible.
Judging by how productive you are, no worries.
Let’s hope.
Thank you for your time, I´d have many more questions but we would need 2 more hours at least, haha.
Thank you for having me. Take care.