Recenzia 23.01.2022 Tarja - HELLMAGAZINE

Dominika Šimová, Sandra Hupková, Michaela Torjáková

TARJA - Singing In My Blood

Dnes vám prinášame recenziu formátu, ktorý sa nám ešte recenzovať nepodarilo - knihy. A veľmi sa tešíme z toho, že nám s tým pomohol aj Tarjin oficiálny fanklub - Winter Storm Slovensko. Tak teda odovzdávame slovo Sandre, ktorej článok krásne zhrnie to, čo sa pre svojich fanúšikov pripravila Tarja v jej knižnej prvotine nazvanej SINGING IN MY BLOOD.

Keď som sa dozvedela, že Tarja píše knihu, veľmi ma to ako vernú fanúšičku potešilo. No a to, že svojim fanúšikom dala možnosť dostať sa do čestnej listiny je gesto, ktoré poukazuje na to, že to aký vzťah a aká lojálnosť existuje medzi ňou a nami navzájom je niečo výnimočné, jedinečné a pre mnohých vzácne.

Pri objednávaní som sa veľmi rozhodovala, ktorú verziu knihy si najmä vzhľadom na veľmi rozdielne ceny zakúpiť. Ale keďže nikomu tak nefandím ako tejto jedinečnej žene, tak podpísaná verzia zvíťazila. A musím povedať, že vôbec neľutujem ani jedno euro. Kniha je uložená vo veľmi vkusnom (ako inak v Tarjinom prípade :) ) čiernom obale s Tarjinim logom, ku ktorej sú priložené 2 fotografie Tarji, tak ako to bolo prezentované avšak, pri prvom prelistovaní som ostala veľmi milo prekvapená rozmermi knihy a rozsahom textu. Až toľko čítania som nečakala. :)

Kniha sa mi veľmi ľahko a dobre čítala, vyvolala vo mne momenty dojatia, uznania a aj tým, že cez jej tvorbu sa stala súčasťou môjho života, tak som vnímala mnoho inšpirácii a aj prístupov k rôznym situáciám, ktoré som od nej odpozorovala a stále vnímam, že sa to deje. O tom vlastne aj Tarja píše, čo všetko a  kto všetko bol pre ňu a stále aj je vzorom, kto a čo ju inšpirovalo pri každom a jednom jej hudobnom dieťati alebo akejkoľvek tvorbe vôbec. A to viac som si aj uvedomovala, že možno napr. ak by často spomínaná Annie Lennox nebola, jej tvorba by mala iný smer, iný výsledok. Fascinovalo má aj ako podrobne sú niektoré dôležité momenty rozpísané najmä z dávnejších období. Aj som si povedala, že musela poriadne zaloviť v pamäti. :) Je skvelé, že píše aj o svojom detstve aj o dospievaní, ktoré už bolo spojené s hudbou a ako si išla za svojim snom aj cez nemilé momenty v školských časoch. No neobchádza ani súkromný život a zverejňuje informácie, o ktorých si myslím, že sme väčšina nevedeli.

Tarjine slová obohacujú aj slová jej už blízkych hudobníkov, spolupracovníkov,  čo vyzdvihuje Tarjine skvelé vlastnosti, ktoré sa pretavujú do toho aká je a prečo ju máme radi. Je to žena, ktorá vie čo chce, ktorá prekračuje hranice, ale zároveň aj vyzýva svoje okolie aby to robilo, je veľkou profesionálkou ale zároveň pokorným človekom, ktorý nelieta v oblakoch a takých ľudí má aj okolo seba.  A z ich slov vnímam vzájomný rešpekt a veľké uznanie.

No a nakoniec, Tarjina kniha nemôže byť len o texte. Ja som nadšená, že okrem súkromných archívnych fotografií, ktoré sme nikdy predtým nevideli, v knihe zverejňuje aj svoje profesionálne fotografie, ktoré použila na obaly svojich albumov. V knihe veľmi vynikajú, sú to akoby plagátiky na celú stranu vo vysokej kvalite, takže kniha je zároveň veľmi peknou zbierkou jej promo a cover fotografií.

Táto kniha nemôže sklamať, môže potešiť, prekvapiť a aj dojať. A to je vlastne Tarja.

Sandra Hupková

… a na záver ešte pár ďalších zaujímavých komentov: