Recenzia 26.01.2021 Waking the Sky - HELLMAGAZINE

Samuel Sámel • 7,5/10

WAKING THE SKY – The Prison (2020/Self released)

Kapela WAKING THE SKY sa uviedla koncom minulého roka stredne dlhým EP s názovm The Prison. Po efektne gradujúcom inštrumentálnom intre True Identity nasleduje prvý plnohodnotný kúsok The Prison. V tom človek objavuje pôsobivú zmes Bullet for My Valentine, Trivium či Asking Alexandria. Jednoduché a pomerne zapamätateľné riffy pôsobia premyslene, lyricky sú skladby prepracované, čo sa však nedá povedať o angličtine, ktorú počuť v čistých vokáloch a človek nadobudne pocit tuzemskej kapely so spevákom s angličtinou „len zo školy“. Na druhej strane, hudba je chytľavá, prudko počúvateľná a aj nasledujúca skladba Unexpected Solution nenechá človeka pokojným. Nesie sa v podobne agresívnom a dynamickom tempe s chytľavými refrénmi a prechodmi, ktoré tomu celému dodávajú určitú pestrosť. Keď celá aktuálna situácia skončí, viem si predstaviť, že táto partia naživo bude celkom zážitok, dokonca aj moja druhá výtka voči tejto partií sa naživo môže dosť stratiť – človeku, ktorý robil post-produkciu by som za odfláknutie niektorých chorálov polámal ruky. Aby sa nepovedalo, že sme v jednom tempe, dostávame sa k predposlednej skladbe You Will Remain, ktorú môžeme bez hanby nazvať metalcoreovou baladou. Chápeme to, aj takto tvrdí chlapi potrebujú občas vyriešiť zlomené srdce (a fanynky to predsa rady :) ). Celý počin uzatvára Dark Road, ktorá ponúka prierez toho, čo sme doteraz počuli – sú tam aj baladické časti, sú tam chytľavé riffy, je tam tá nešťastná angličtina. Okrem posledného menovaného skladba dokonale pripomína The Raven Age a ich album Conspiracy.

EP The Prison ponúka perfektný náhľad nie len na slabiny, ktoré sa tu, bohužiaľ, nájdu, ale aj na obrovský potenciál, ktorý kapela má. Verím tomu, že ak sa spevák trocha počas lockdownu hecne a popracuje na angličtine a kapela si celkovo dá bacha na post-produkciu, môžeme očakávať od ambicióznych Talianov v budúcnosti veľké veci. WAKING THE SKY sa týmto počinom dostane na nejeden watchlist.