Recenzia 22.09.2019 Tarja - HELLMAGAZINE

22.09.2019 • Dominika Šimová • 10/10

TARJA - In the Raw

Novinky sa tento rok objavujú ako huby po daždi. Ďalším prírastkom je aj In the Raw, v ktorom nám Tarje odhaľuje svet skrytý v tajomnej zlatej komnate, ktorá je metaforou jej ceste do vnútra seba samej.

Album otvára úderná DEAD PROMISES, kde Tarja a Björn Strid (Soilwork) strhnú búrku gitarových riffov vyvrcholenú v neskutočne chytľavom refréne. Druhým hosťom albumu je Cristina Scabbia (Lacuna Coil), ktorá Tarji pomohla veľmi dynamicky dotvoriť skladbu GOODBYE STRANGER, ktorá hovorí o tom, že sa občas treba pozrieť do zrkadla a opýtať sa samého seba, či som so životom vlastne spokojný, či v ňom netreba niečo zmeniť. TEARS IN RAIN je určite jedna z najsilnejších skladieb albumu minimálne čo sa týka odkazu v nej. RAILROADS je melodická cesta životom tak ako aj celý album je v istom zmysle cesta, ale do svojho vnútra. YOU AND I je akousi oslavou života v štýle balád z rokov 60tych či 70tych. THE GOLDEN CHAMBER predstavuje intermezzo, no je veľmi dôležitou súčasťou celku. V tejto skladbe sa ponoríme do temnej jaskyne, aby sme na jej konci našli niečo svetlejšie. SPIRITS OF THE SEA je spomienkou na ARA San Juan, argentínsku ponorku, ktorá sa stratila aj so 44 členmi posádky na palube. Skladba má tak trochu nádych starej éry Sepultury s veľmi výrazným zvukom perkusií. Tommy Karevik (Kamelot) prepožičal skladbe, ktorá hovorí o tom, že nie všetko, čo sa blyští je zlato, SILENT MASQUERADE veľmi jedinečný pocit. SERENE je najprogresívnejšia skladba albumu so skvelými a bohatými gitarami, čo Tarjinmu hlasu mimoriadne svedčí. SHADOW PLAY, masívna orchestrálna skladba uzatvorí tajomnú zlatú komnatu vo veľkom štýle.

In the Raw a jeho desať skladieb je v mnohých ohľadoch to najlepšie, čo nám Tarja v jej doterajšej kariére ponúkla. Na novom albume sa rozhodla otvoriť a prezradiť čo to viac zo svojho vnútra. Myslím, že sa jej to podarilo. In the Raw je úprimný, osobný, emocionálny, nepochybne jej najtvrdší počin a zároveň nesmiem zabudnúť dodať aj najvyzretejší v jej sólo hudobnej dráhe.