Recenzia 09.03.2019 In Flames - HELLMAGAZINE

09.03.2019 • Henry • 6,5/10

IN FLAMES - I, the Mask

Po predchádzajúcich, kontroverzne prijatých albumoch Sirens Charm a najmä Battles, som očakával novinku I, the Mask veľmi skepticky. Nie je sa veľmi čomu diviť, In Flames ako jedných zakladateľov a priekopníkov göteborgského štýlu death metalu s týmito poslednými dvoma kúskami sklamali svojou plochosťou. Na jednu stranu chápem, že je potreba prehovoriť k masám ľudí, ale hudobná kvalita, očakávaná od týchto Švédov, sa vytratila do neznáma.

Novinka bola dlho dopredu propagovaná a čo si budeme hovoriť, jednotlivé skladby, streamované na Internete nevyzerali vôbec zle. Zo štyroch boli dve kvalitné, áno, hovoríme o Burn a o titulnej I, The Mask. Obsahovali gitarové riffy, na aké sme boli zvyknutí z čias dávno minulých a nechýbala im ani energia. Z I am Above som nebol až tak nadšený a pri (ThisisOur) House som sa preľakol, že to bude zase sklamanie. Refrény v štýle P.O.D. sme si užili na Battles až až. Naštastie boli single (skladby) zverejňované v opačnom poradí, takže sa moja nálada zvyšovala. Dokonca aj videoklip Call My Name, zverejnený deň pred vydaním novinky, vykazoval známky pôvodných In Flames. No dobre, pred vydaním celku, sme mali online skoro polovicu albumu, a podľa môjho názoru tú lepšiu, aspoň po hudobnej stránke, nápaditosti a výbušnosti. Od spomínanej (ThisisOur) House (ktorú by som okamžite z novinky vyhodil), tempo pomaly upadá. Stále tu nachádzame klasické gitary, nájde sa aj nejaká ta vybrnkávačka, ale pracuje sa hlavne s hlasom Fridéna. Tu musím uznať, že je počuteľný značný pokrok hlavne v čistých vokáloch (len dúfam, že to všetko neodmakal Chris Lord-Algeza mixom). Inak klobúk dolu za Chrisovu prácu, zvukovo je nahrávka skvelá, profík sa nezaprie. Len tie mainstreamové refrény mi tam vadia.

I, the Mask je niekde na pol ceste od prepadáku Sirens Charm a Battles k starým kúskom ako Colony. Klasické prvky sú tu zastúpené, ale stále sa objavujú aj tie menej šťastné z posledných rokov, ktoré zrážajú body dole. No uvidíme ako to In Flames bude šliapať ďalej.