Recenzia 01.07.2018 Lordi - HELLMAGAZINE

01.07.2018 • Samuel Sámel • 7,5/10
LORDI – Sexorcism

Nový album fínskych moštier Lordi je špecifický niekoľkými vecami. Začiatok nepatrí úvodnému SCG, ale priamo titulnou skladbou Sexorcism.Značná dávka erotiky sa ukazuje hneď od začiatku. Pri podrobnejšom posluchu textu hneď počuť slová ako bitch alebo whore. Otázkou je, či je to nevyhnutné, ale to nechám na každého posúdení. Pri zameraní sa na skladby sa vraciame ku klasickému Lordi, kde po pomerne komplikovaných slohách prichádzajú jednoduché a priamočiare refrény. V podobnom duchu sa ukazuje aj pomalšia Your Tongue´s Got the Cat, v ktorej počujeme nárek nad tým, že niekoho, koho dôverne poznáme posadol démon (a ten zjedol mačku – ako fakt?!). Pripomienkou klasického songu Bite it Like a Bulldog je ďalšia z lepších skladieb Romeo ate Juliet. Úžasne silná basa na začiatku vás naštartuje, ihneď sa pustíme k chytľavým riffom a už môžeme len dúfať, že tento skvost sa dostane aj do koncertných setlistov. Prichádza ďalší zo singlov kapely Naked In My Cellar, ktorý odráža perverznú stránku celého albumu a posúva sa po textovej stránke za hranice trestného činu. Po hudobnej stránke ide o vynikajúcu skladbu. Krásna gradácia, silný refrén – to je to, čo môžeme od albumu čakať a to je aj to, čo dostávame. Beast is Yet to Cum je neuveriteľným spomalením a v podobnom duchu sa nesie aj Polterchrist.Nejde o zlé skladby, v kontraste k predošlým ale ide o priemerné kúsky. Intermezzom je SCG a pokračujeme ďalšou – Slashion Model Girls. Ďalšia pomalá skladba dosť utlmuje celkový dojem. Aby to nevyznievalo negatívne – nie sú to zlé skladby, ale táto časť albumu proste nepatrí k peckám, ktoré si pustíte v aute, skôr k uspávankám pre fanúšikov fískych príšeriek. Nápravou celého spomalenia je Rimskn Assassin, kde sa vraciame naspäť k energickým Lordi, ktorých milujeme. Pokračujeme Hell Has Room. Tu si nájdeme jeden z kvalitnejších refrénov, ktorý príjemne kontrastuje s pomalšou slohou. Záverom albumu prichádza dvojica silných skladieb Hot & Sataned a Sodomesticated Animal. Pri druhej menovanej po výborne gradujúcom intre prichádza ešte kvalitnejšia sloha a priam ikonický refrén, kde sa opäť dostávame k skladbe hodnej setlistu. Perfektným zakončením albumu je Haunting Season. Výrazné klávsy sa nesú celou skladbou a úvodná gradácia prinesie naplnené očakávanie podarenej pecky v strednom tempe.

Celkovo album okrem spomínaného pomerne dlhého spomalenia vyznieva veľmi vyrovnane, kvalitne a určite bude pre fanúšikov kapely jedným z obľúbených. Čo však treba podotknúť je, že album nie je kúskom na prvé vypočutie. Na prvú vyznieva trocha rozpačito. Neskôr sa ale veľmi rýchlo dostane pod kožu a nie je inej možnosti ako hodnotiť ho ako podarený.