Recenzia 13.04.2018 Sodomized Cadaver - HELLMAGAZINE

13.04.2018 • Petra Šrámková • 7/10
SODOMIZED CADAVER – Verses of Vorarephilia (Compilation)
Label: Immortal Souls Production

Anglická formácia SODOMIZED CADAVER nahrala od roku svojho vzniku (2014) dve EP-čka „Vorarephilia“ a „Verses of Putridity“, ktoré boli rýchlo a nenávratne rozobrané fanúšikmi dychtivými po brutaldeath metale. Čerstvá krv na poli BDM nemohla ostať v zabudnutí a Juro Haríň sa rozhodol vydať obe EP vo forme kompilačky, ktorá má byť predzvesťou prípravy a aj následného vydania nového materiálu. Z bookletu albumu, ako aj z internetových stránok je jasné, že za veškerou hudbou na tejto kompilačke stoja dvaja ľudia, bubeník Gavin Davis a gitarista Raymond Packer. Z tejto dvojice je v súčasnej zostave už len Gavin, ale na druhej strane po prvý raz od svojho vzniku má SODOMIZED CADAVER obsadené všetky hráčske pozície. Ku kapele sa pripojili na post basáka Charlie Rogers, gitaru obsluhuje Ryan Thomas Howes a čuduj sa svete za mikrofón sa postavil Ollie Jones pôsobiaci v dvoch nie málo známych formáciách Desecration a Extreme Noise Terror.

Znepokojujúce intro štartujúce prvú polovicu nahrávky navodzuje vskutku hnusnú a nepríjemnú atmosféru, ale do budúcna by som odporučila tieto albumové úvody skrátiť na polovicu. Totálne zabijácka je hneď druhá skladba „Cannibal Butcher“, ktorá v pomalom až strednom tempe rozsekáva všetko naokolo. Disharmonické gitarové pasáže, ponurý growl, gulometné kopáky, a pritom totálne pomalé umieranie. Na základe tejto skladby by sa dal definovať aj celý materiál na kompilačke. Rýchle a ťažkotonážne časti sú pretkané mnohými stredno tempovými gitarovými pasážami. Materiál je aj vďaka tomu veľmi pestrý, nenudí, ale zas na druhej strane nie je až tak ohurujúci. Zvuk je aj v tomto prípade veľmi fajn, nie je vyumelkovaný, nahrávka znie veľmi sviežo a organicky. Pri porovnaní prvej a druhej polovice, a teda prvého a druhého EP-ka by som povedala, že „Vorarephilia“ sa mi zdá kompozične oveľa zaujímavejšia ako „Verses of Putridity“, ktorý obsahuje oveľa priamočiarejší materiál. Naozaj ma zaujíma s čím vyrukuje kapela na debutovej doske. Predsa len zostava je totálne prekopaná, takže výsledok bude buď postavený na hlavnom mozgu kapely, ak ním Gavin vôbec je a ak nie, nová krv isto prinesie nové nápady a svoje postupy. Už je len na nich, či sa im podarí pripraviť materiál niečím nový, zaujímavý a originálny. Takže doterajšiu snahu SODOMIZED CADAVER hodnotím pozitívne, ale ak sa chcú títo muzikanti odlíšiť a zaujať širšiu death metalovú komunitu, musia vyrukovať s niečím ešte o stupienok lepším.