Recenzia 13.04.2018 Voracious Scourge - HELLMAGAZINE

13.04.2018 • Petra Šrámková • 9/10
VORACIOUS SCOURGE – Our Demise (EP)
Label: Immortal Souls Production

Človek by si pomysel, že prísť s nejakým pútavým, výrazným a novým názvom pre kapelu je v súčasnosti už takmer nemožné. Každoročne prichádzajú na svet nové a nové formácie a aj keď niektoré staršie možno zanikajú, každý chce byť proste originálny. A predstavte si, názov VORACIOUS SCOURGE tu ešte nebol. Táto hviezdna kapela sa na všetkých hráčskych pozíciách pýši zvučným menom, keďže ju tvoria ostrieľaní hudobníci, menovite Aad Kloosterwaard (Sinister), Mike Smith (ex-Suffocation) a dvojica Jason McIntyre a Lance Strickland zo Suture. Páni sa rozhodli spojiť svoje sily a hrať to, čo im ide najlepšie – death metal! A tak koncom minulého roka vyšlo ich debutové EP-ko „Our Demise“ u slovenského vydavateľa Immortal Souls Production.

Za zvukov dažďa a silného vetraštartuje vlhké a lepkavé intro EP-čka, akoby predzvesť blížiacej sa apokalypsy. Po intre nasleduje asi najlepšia skladba z celého materiálu. Melodická linka, ktorá sa v nej objaví hneď niekoľkokrát ma presvedčí, že práve takéto prvky robia z brutaldeath metalového diela niečo viac, pridávajú mu atmosféru a reprezentujú často elementy, vďaka ktorým si danú kapelu zapamätáte. Práve kvôli melodike milujem našincov BRUTE a tento prístup mi pripomenul práve ich posledný počin. Na svoje si však prídu aj priaznivci pomalých slammových pasáží, ktoré tvoria základ ďalšej skladby.Posledná skladba dokonca naznačuje jemne experimentálne smerovanie kapely. Pozitívna gitarová linka, ktorá by sa vynímala skôr v jednej zo skladieb takých Insomnium, zavedie naše mysle trochu ďalej od brutaldeath metalu, ale ďalšia pasáž nás vzápätí vráti nazad. Prekvapivý moment nastane uprostred skladby, ktorá sa v okamihu premení na jazzovo ladené rozjímanie so ženským recitovaním. Zvláštna a neviem, či príliš vhodná vsuvka, ale zrejme len napovedá, k čomu hudobníci inklinujú a v budúcnosti niečo podobné aj chcú začleniť do ďalšieho hudobného materiálu. Jednoznačným pozitívom je aj zvuk nahrávky, ktorý je pri súčasne umelo až dokonale znejúcich kapelách neuveriteľne živočíšny, šťavnatýa dynamický. No a neodmysliteľným doplnkom skvelej muziky je aj obal, ktorého autorom je Mark Cooper. Okrem iného má na svedomí napríklad niektoré obaly Ringsof Saturn, či poslednú dosku nemeckých Orphalis. A aj v tomto prípade sa mu podarilo vytvoriť jedinečné dielo, obal je nádherný a plný malých detailov.

Hlavne vďaka mnohým atmosferickým momentom, melodickým pasážam, ktoré nie sú až tak charakteristické pre brutal death metal, je nahrávka „Our Demise” veľmi zaujímavá a výnimočná.Myslím že aj dlhohrajúcu dosku v podobnom duchu by som zhltla ako malinu.Už sa teším na ďalší materiál tejto „all stars” formácie.