cd_2016_143 - HELLMAGAZINE

Hľadaj

Hlavná ponuka:

RECENZIE
HAMMERFALL - Built To Last (recenzia 1)

Za posledné roky bol môj postoj voči tejto kapele dosť skeptický. Buď prešľapovala na jednom mieste, alebo išli kvalitatívne rapídne dole. Veď posledné albumy Infected a (r)Evolution veľkú dieru do sveta neurobili a posledne menovaným sa kapela stala paródiou samej seba. Zmena vydavateľstva zrejme napomohla aby do kapely zavial aj čerstvý vánok a kapele sa podaril podľa mňa jeden z najlepších za svoju kariéru. Už single The Sacred Vow a Hammer High napovedali, že radosť z nového albumu neopadne a rozhodne nebudú ťažné kone nadchádzajúceho albumu. Desať skladieb na novinke síce neoplýva žiadnym novátorstvom, ale Hammerfall je kapela radiaca sa do kategórie skupín od ktorích sa to ani neočakáva. Keď to skúsia dopadne to nedobre ako na albume Infected. Tvrdé metalové riffy spolu s hymnickými vokálmi je presne to čo si fanúšikovia zamilovali na nich. Avšak na Built To Last sa opäť objavil ten starý feeling. Ako som bol na začiatku skeptický tak po prvom, ale aj viac vypočutiach som si album obľúbil viac. Novinkou si u mňa Hammerfall napravili reputáciu a získali obdiv ktorý som ku nim mal v minulosti.

Pridal: Michal Roháč
Pridané: 01.11.2016
Hodnotenie: 10/10

HAMMERFALL - Built To Last (recenzia 2)

Tento severský, teda Švédsky Heavy Metal je po svojom dlhoročnom účinkovaní na scéne skôr takou stálicou ako dobyvateľom. HAMMERFALL začali akúsi revolúciu, keď v roku 97 vydali svoje prvé EPko. Bola to skôr doba, ktorá patrila severskému Death Metalu a to hlavne v oblasti Goteborgu, odkiaľ pochádzajú okrem mnohých tvrdých kapiel aj HAMMERFALL. Áno, hudobná revolúcia to určite bola, pretože už pred 20 rokmi v tej tvrdej ére títo chalani chceli búchať práve Heavy Metalovými kladivami do Heavy Metalových kovadlín a zapríčiniť veľký návrat Heavy Metalu na vrchol scény. Po mnohých stránkach sa im to samozrejme podarilo. Aj napriek tomu, že boli verejne pranierovaní za akúsi umelosť a smerovanie k biznisu nevzdali sa, čoho výsledkom je práve vychádzajúci desiaty dlhohrajúci album. Okrem neho počas kariéry vydali nesmierne veľa EPčiek, singlov aj DVD záznamov. Ale všetci vieme, že o tom proste HAMMERFALL je. Kapela, ktorá chcela pozdvihnúť Heavy Metal ako taký dnes účinkuje na veľmi veľkom hudobnom poli a to, čo si zaumienila sa jej podarilo. Vytvorila tisícky nasledovníkov a Melodický Heavy Metal sa tak v posledných rokoch udržal naozaj na špičke. Built To Last je ďalším typickým dieťaťom kapely. Priznám sa, že absolútne všetky nahrávky kapely som nepočul, no k drvivej väčšine z nich som sa dostal a preto viem oceniť každú silnú skladbu, ktorú kapela vyprodukovala. Aj na novom albume má podľa mňa dve. Prvé dva songy majú skvelú myšlienku, atmosféru a aj spracovanie. Zvyšok je akýmsi závojom, ktorý je rýchly a veľmi melodický, nesúci sa v typickom HAMMERFALL prevedení. Nedá sa očakávať, že by kapela chcela tvoriť niečo nové a zo svojich zásad vybočiť a preto s každým ďalším albumom príde otázka či je dobrý a počúvateľný, alebo by si mala dať kapela pauzu. Nuž, môj názor je, že HAMMERFAL vydali zbytočne veľa príliš rovnakých nahrávok, ale mám pocit, že práve Built To Last má v sebe akúsi pokoru a to ma veľmi oslovilo. Prívrženci kapely a tohto žánru si aj bez očakávania hudobného inovátorstva prídu na svoje . Tiež zvuk je, ako to už je u kapely zvykom na vysokej úrovni. Ale, povedzme si na rovinu, HAMMERFALL je zas a znova HAMMERFALLom a nikdy to inak nebude. Ak ho milujete, milujte ho ďalej, ak ho nenávidíte, váš postoj sa ani po novinke nezmení. Build To Last vychádza u Napalm Records.

Pridal: Ďuro Haríň
Pridané: 01.11.2016
Hodnotenie: 8/10